Travel Journal

På eventyr i junglen...

(Sunday 30 November 2008) by Silke
Vi er lige kommet hjem fra den mest fantastiske tur nogensinde. Vi har arrangeret turen med 8 andre, vi betalte 2500 bath for en 3 dages tur med guide. Så vi blev da hentet i luksus bus til 10 personer, og så gik tures derudaf.
Vi startede fredag med at køre 4 timer op i bjergene. De var en lettere skræmmende oplevelse, for i bjerge er der kun en vej, så skal man rundt omkring hjørner dytter man da bare i hornet og håber på at eventuelle modkørende billiester holder tilbage. Og hold da op nogle snoede veje de formår at lave her i Thailand. Halvdele af bussen blev køresyge, og resten bad for deres liv, men vi husker at chaufføren selvfølgelig er erfaren og har kørt turen mange gange, og i Thailand er der farligere at køre pænt, for alle kører som har de trukket kortet i en automat. Nå men vi overlevede turen og landede midt i junglen ved nogle hytter. Dette var åbenbart stedet hvor vi skulle overnatte. Vores guide var åbenbart den neste engelsktalende, men tilgengæld var de meget meget venlige og vi fik serveret traditionel thai/burmesisk mad og slappede af ved lejrbål. Jeg må da inderømme at jeg havde mine bnge anelser da jeg så hytterne, men de var da nogenlunde, havde endda eget toilet og madrasser til at sove på. Men tilgengæld kom kulden bag på os, øv hvor kan det da blive koldt i bjergene. Så vi sov med alt klunset på, og overlevede også det.
Næste morgen stod vi op kl 4.30 for at køre hele vejen op på toppen af et bjerg. Hold helt fast hvor var det bare tidligt, og mørkt og koldt. en eller anden kunne da godt havde indformeret os om at der kan blive så koldt i Thailand. FALSK REKLAME mener jeg. Nå fra dette bjerg så vi den mest åndedragsfrarøvende solopgang udover de tågedækkede bjerge. Så i virkeligheden var det både kulden og det at stå op om natten det hele værd. Også selvom vi mådde dele solopgangen med 30 thailandske turister, der ikke ligefrem værdsatte at nyde naturens lyde og morgenen stilhed, men mere gik op i at tage så mange billeder af hinanden så muligt.
Efter at havde stået på bjerget i par timer, og var blevet bare en smule stivfrosne tog vi tilbage til hytterne, fik morgenmad, pakkede vores ting og kørte videre ud i junglen. Bumleturen endte ved en kæmpe flod hvor vi blev smidt i gummibåde og sejlet ned af floden ind i junglen. Har aldrig oplevet noget smukkere eller mere fredfyldt. Efter 2 timer lang sejltur blev vi sat af og fik frokost i skyggen af træerne. Herefter fortsatte vi den vilde kørertur gennem junglen. At kører en en suntao er ikke ligefrem barnemad. Det er i virkeligheden bare en bil hvor ladet har fået sæder, tag og jernstænger at holde fast i. For holde fast det skal man, for de tonser gennem junglen som var det en motorvej og man flyver rundt. Det hele er faktisk en smule komisk, mem man får da en helt unikt oplevelse. Næste stop var Thailands største vandfald Uhmpang. Simpelthen også helt fantastisk, men bliver jo helt stum. Cecilie og Diana var modige og badede, mens jeg tog millioner af billeder. Vandfaldet er enormt, og jeg fik taget fine billeder i bedste turiskstil. :-D
Vi overnattede på en campingplads. Ja Cecilie og jeg sov i telt, i soveposer ude i junglen. Hader stadig at sove i telt. Skræmmende, skræmmende, skræmmende!!!Det var en frygtelig ubehagelig nat, man sover bare ikke godt på et hårdt underlag i en tynd sovepose, det bliver jo sindsygt koldt oppe i bjergene. x-|Så vi klaprede tænder hele natten, men overlevede. Vi overlede endda de fælles ståtoilletter. Tilgengæld mødte vi nogle pudsige mennesker. Efter aftenmaden sad vi ved fællesbordene og snakkede i stearinlysenes skær (for ja lyset slukker klokken 21 pga. mangel på strøm). Her mødte vi først to unge drenge fra jylland der backpackede gennem Thailand og en burmesisk turistguide der kunne tale dansk. Det var så sjovt, han kunne alle almindelige fraser, kaldte sig selv for Lille Kurt og sang Kim Larsen og børne sange. Det havde han åbenbart lært af alle de mange danske turister, en meget spøjs oplevelse midt i den Thailandske jungle.:-p
Da vi stod (meget tidligt) op næste morgen og havde spist morgenmad kørte vi videre til et munkekloster hvor vi kunne fodre de hellige fisk (ja de har åbenbart hellige fisk), herefter blev vi kørt ud til en grotte: Den var enorm, hvis man skal nå bunden skal man gå i 2 timer, så vi tog bare et smugkig.:-\ Drypstenshuler er jo helt specielle, så endnu en fantastisk oplevelse. Bagefter kørte vi videre til en lokal restaurant, hvor man sad på en terrasse der bare hænger udover en flod. Ikke godt for højdeskrækken:-x Efter frokost begyndte turen hjemad, med et enkelt stop for at se et vandfald i nationalparken lidt udenfor Mae Sot. Det var forfriskende at komme ud af byen og være turister, og vi har fået oplevelser for livet, og lært mennekser at kende som vi nok ellers ikke ville havde lært så godt at kende.:-D

• :o) by Sandra
  • du er meget langt væk by moster

Home | Features | Sign Up | Contact | Privacy Policy | Terms & Conditions | © 2006 - 2017 TravelJournal.net